بازار ترويج | بلاگ

بازار ترويج

ساخت وبلاگ
درمان لبخند لثه ای برای رسیدن به لبخندی زیبا

آیا فکر می کنید دندان های زیبا تنها دلیل یک لبخند زیبا هستند؟ بله، تا حدی، اما به غیر از این، لثه ها قسمت دیگری هستند که می توانند لبخند شما را بشکنند یا طبیعی تر کنند، هر شرایطی که دندان شما ممکن است باشد.

 

بارها دیده ایم که افرادی را به عنوان فردی با لبخند لثه ای معرفی می کنند. به طور معمول لب بالا قسمت بهتری از دندان های بالایی را در هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن می پوشاند. برای برخی افراد به دلایلی لثه بالای دندان در معرض دید قرار می گیرد. به این لبخند لثه ای می گویند.

 

3  دلیل اصلی برای لبخند لثه ای وجود دارد

 

 دندان کوتاه

 

 لب های ضعیف

 

 رشد بیش از حد فک بالا.

 

در حال حاضر علم دندانپزشکی به گونه ای پیشرفت کرده است که می توان لبخند لثه ای را بدون اصلاح جراحی فک بالا تا حد زیادی اصلاح کرد. این اصلاح پس از مطالعه کامل مشخصات بیماران با کمک سوابق و استفاده از نرم افزار انجام می شود.

 

 دندان های کوتاه

 

به طور خلاصه اگر لبخند لثه‌ای به دلیل کوتاهی دندان‌ها باشد، می‌توان طول دندان‌ها را با استفاده از لیزر افزایش داد. این در صورتی اتفاق می‌افتد که دندان‌ها به طور کامل بیرون نیامده باشند یا به دلیل عادت قروچه یا پیری فرسوده شده باشند. سایر گزینه های زیبایی مانند روکش ها، روکش ها، تکنیک های باندینگ نیز می توانند به بلندتر شدن دندان کمک کنند.

 

اگر بیش از حد لثه به حدود 7 میلی متر محدود شود، می توان آنها را به روش ارتودنسی مدیریت کرد.

بلیچینگ دندان

 

لب های ضعیف

اگر لبخند لثه‌ای به دلیل نازک بودن لب‌ها باشد، سعی می‌کنیم به صورت ارتودنسی ماسک بزنیم یا اندازه دندان‌ها را افزایش دهیم و لبخند را بپوشانیم. حرکت بالای لب نیز ممکن است دلیلی برای لبخند لثه‌ای باشد. تزریق بوتاکس می تواند ماهیچه های لب را به طور موقت برای چند روز فلج کند و از افزایش بیش از حد حرکت لب جلوگیری کند. جراحی پریودنتال همچنین می تواند به تثبیت لب که حرکت لب بالایی را برای همیشه ثابت می کند کمک کند.

 

 

رشد بیش از حد فک بالا

اگر فک بالا خیلی به سمت پایین و جلو کشیده شود، لثه ها بیشتر قابل توجه خواهند بود. در این شرایط، صاف کردن فک (جراحی ارتوگناتیک) ممکن است به تغییر موقعیت فک مطابق با رابطه آن با جمجمه کمک کند. ثابت کردن فک به سمت بالا و پشت با استفاده از این روش باعث کاهش قابل توجه لثه ها در هنگام لبخند می شود.

 

اگرچه این سه دلیل اصلی برای لبخند لثه ای هستند، اما بافت اضافی لثه نیز می تواند منجر به لبخند لثه ای شود. روش‌های جراحی مانند افزایش طول تاج به برداشتن بافت اضافی لثه و تغییر شکل استخوان و لثه برای نشان دادن طول بیشتر دندان‌ها کمک می‌کند.

 

اگر صفحه آدامس خیلی مناسب افراد به خصوص خانم ها نیست، تا حدی لبخند بزنید. برخی از افراد مشهور لبخند لثه ای دارند. با افزایش سن، احتمال افزایش قرار گرفتن در معرض لثه وجود دارد.

 

درمان ها از روش های زیبایی تا روش های جراحی ساده را شامل می شود. معاینه کامل دندانپزشکی به شما کمک می کند تا بفهمید کدام یک از این روش ها برای کاهش لبخند لثه ای مناسب است.

 

لبخند لثه ای در صورتی که فردی احساس عجیبی داشته باشد می تواند تا حدودی به عنوان یک روش بالینی عادی به جای جراحی اصلاح شود.

بازار ترويج لبخند لثه ای,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 330 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 16:36

درمان ریشه با کمک لیزر

 

 

درمان ریشه با کمک لیزر

فناوری مدرنی که از ابزار لیزر برای درمان های دندان استفاده می کند، به عنوان دندانپزشکی با لیزر شناخته می شود. لیزر معمولاً یک نور غیر یونیزه است و همچنین در بافت جمع نمی شود. مانند اشعه ایکس هیچ خاصیت مضری ندارند.

 

یکی از دلایل اصلی استفاده از لیزر در دندانپزشکی این است که جراحی ها و درمان های دندان را می توان بدون دست زدن به لثه و دندان انجام داد. با مزایای بسیاری مانند این، درمان ریشه با کمک لیزر اخیراً به یک انتخاب محبوب در بین دندانپزشکان تبدیل شده است.

 

در ابتدا لیزر درمانی در جراحی بافت نرم و سفید کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون به بخش عمده و حمایتی درمان های ریشه تبدیل شده است.

 

درمان ریشه چیست؟

درمان ریشه روشی است که برای درمان دندان های آبسه و عفونی در دندانپزشکی استفاده می شود.

 

با این درمان موثر می توان دندان بیمار را نجات داد و از نیاز به ایمپلنت یا بریج دندان جلوگیری کرد.

 

این درمان نیازی به بستری شدن ندارد. با استفاده از بی حسی موضعی، ناحیه عفونی بی حس می شود و بافت آسیب دیده برداشته می شود. برای جلوگیری از هرگونه عفونت، ناحیه مورد نظر تمیز و استریل می شود.

 

استفاده از لیزر در درمان ریشه

در اینجا از دو طول موج لیزر مانند Erbium YAG و Neodymium YAG استفاده می شود. Erbium YAG در محلول‌های مورد استفاده برای تمیز کردن امواج شوک ایجاد می‌کند، در حالی که نئودیمیم YAG واکنش باکتری‌کشی خوبی ایجاد می‌کند.

 

این فناوری‌های ترکیبی به تمیز کردن کانال‌های جانبی و ریشه‌ها و از بین بردن لایه‌های تارتار حاوی زباله کمک می‌کنند. برای جلوگیری از بیماری ها و عوارض بعدی، حذف زباله ها بسیار مهم است.

 

وقتی مزایای روش‌های سنتی و لیزری کانال ریشه را با هم مقایسه می‌کنیم، کانال ریشه با کمک لیزر در فرآیند استریل‌سازی مؤثرتر است. نه تنها این تنها مزیت نسبت به روش های سنتی است، بلکه مزایای بسیار دیگری نیز در درمان ریشه با کمک لیزر وجود دارد مانند:

 

آنها باکتری ها و بافت های آلوده را با دقت بیشتری از بین می برند.

آنها صدای مته ترسناکی تولید نمی کنند و به آرام نگه داشتن بیماران کمک می کنند.

آنها دقیق تر و کمتر تهاجمی هستند، بنابراین ناراحتی و درد حداقل است.

خونریزی کمتر، بنابراین زمان بهبودی بسیار سریعتر است.

بسیار ایمن است، بنابراین میزان موفقیت نیز بسیار بالا است.

برای تکمیل این روش فقط چند ساعت زمان لازم است.

احتمال عفونت مجدد را از بین می برد

با تشکر از تکنولوژی پیشرفته، بیهوشی و ابزار برای آسان تر و بدون درد درمان ریشه. کل تیم و دندانپزشک ما سخت کار می کنند تا هر بار که به دندانپزشکی در شهریار ما مراجعه می کنید، تجربه ای راحت و دلپذیر را به شما ارائه دهند. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد درمان بدون درد کانال ریشه بدانید.ش

بازار ترويج درمان ریشه با کمک لیزر ,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 175 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 17:00

چرا امروزه بریس‌های خود بستن رایج هستند؟

چرا امروزه بریس‌های خود بستن رایج هستند؟

 

هدف از درمان های ارتودنسی اصلاح مشکلات تراز دندان ها است. ممکن است از وسایل صاف کننده دندان مانند بریس های فلزی، اینویزیلاین و نگهدارنده ها آگاه باشید. تکامل در دندانپزشکی تغییرات قابل توجهی را در فناوری ارتودنسی نیز به همراه داشته است. بریس های خود بستن یک نمونه هستند.

 

نمی توان آن را به عنوان جدیدترین در درمان های ارتودنسی معرفی کرد، بلکه شامل مواد جدیدتر محصول و روش های کاربردی است. از همان فناوری بریس های فلزی استفاده می کند اما به شیوه ای راحت تر و انعطاف پذیرتر. برای دانستن بیشتر در مورد این دستگاه ارتودنسی به خواندن ادامه دهید.

 

بریس های خود بستن چه تفاوتی با بریس های سنتی دارند؟

قبل از اینکه بدانید بریس‌های خود بستن در تضاد با بریس‌های فلزی هستند، باید عناصر بریس‌های سنتی و نحوه عملکرد آن‌ها را بشناسید. بریس های معمولی از عناصر زیر تشکیل شده اند:

  1. براکت ها
  2. سیم های کمانی
  3. O-Ties  رباط ها

براکت ها به دندان ها متصل می شوند و سیم کمانی از میان براکت ها عبور می کند. آرچ وایر وظیفه اعمال فشار برای فشار دادن دندان های کج به موقعیت هم تراز خود را بر عهده دارد. O-ties که به عنوان لیگاتور نیز شناخته می شود، نوارهای لاستیکی یا الاستیکی هستند که در اطراف براکت کشیده می شوند و مسئول نگه داشتن سیم های کمانی به براکت ها هستند.

 

بریس های خود بستن با سیستم بستنشان متفاوت هستند زیرا این بریس ها حاوی لیگاتور نیستند. در عوض، آنها از یک گیره فلزی با مکانیزم درب استفاده می کنند (یعنی گیره باز و بسته می شود تا سیم کمانی را در جای خود نگه دارد.

 

چگونه بریس های خود بستن دندان ها را صاف می کنند؟

مشابه سایر بریس‌های دندانی، بریس‌های خود بستن نیز شامل اعمال نیروهای سبک برای تحریک حرکت دندان می‌شوند. در همین حال، مشکل رایج مرتبط با صاف کردن دندان ها با بریس های فلزی را از بین می برد.

 

در بریس های سنتی، رباط های لاستیکی روی دندان ها ساییده می شوند. چنین اصطکاک‌هایی به مشکلاتی محدود می‌شوند و در بیشتر موارد مدت درمان را طولانی می‌کنند. همانطور که رباط های لاستیکی یا الاستیک با گیره های فلزی جایگزین می شوند، سیم کمانی داخل شکاف براکت محکم می شود. بنابراین اصطکاک بین سیم و براکت از بین می رود.

 

برای تعویض مکرر رباط های لاستیکی بدون توجه به نوع بریس خود بستنی که استفاده می کنید، نیازی به مراجعه مکرر به دندانپزشک خود ندارید. در مواد فلزی و سرامیکی موجود است. در بریس‌های خود بستن سرامیکی، براکت‌ها نیز شفاف هستند، بنابراین به سختی قابل مشاهده هستند.

 

در اصل، بریس خود بستن نسخه اصلاح شده بریس های معمولی است و دندان شما را با ناراحتی کمتری ساده می کند.

 

آیا استفاده کنندگان از بریس های خود بستن نیاز به تنظیمات دوره ای دارند؟

حتی اگر نیاز به جایگزینی لیگاتورها برطرف شود، استفاده کنندگان از بریس باید تنظیمات دوره ای را انجام دهند. در آن جلسات، ارتودنتیست ها می توانند پیشرفت حرکات دندان ها را ارزیابی کرده و به آنها اجازه دهند در صورت وجود هرگونه کاستی در بریس ها را کشف کنند.

 

به یاد داشته باشید که تعداد تنظیمات دوره ای برای براکت های خود بستن برای افراد مختلف بسته به موقعیت منحصر به فرد آنها متفاوت است.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

مزایای بریس های خود بستن نسبت به بریس های سنتی چیست؟

بریس های سنتی به دلیل دارا بودن نوارهای الاستیک یا لاستیکی رنگی بسیار واضح هستند. از آنجایی که لیگاتورهای رنگی با گیره های فلزی جایگزین می شوند، استفاده از بریس های خود بستن کمتر از بریس های فلزی قابل مشاهده است. به طور مشابه، این صاف کننده دندان دارای چند مزیت است که به شرح زیر ذکر شده است:

 

  1. درد و ناراحتی کمتر
  2. پاک شوندگی راحت
  3. احتمال تجمع باکتری ها کمتر است
  4. ویزیت های بالینی کمتری را الزامی می کند
  5. کاهش اصطکاک

حتی اگر بریس های خود بستن نسبت به بریس های سنتی مزایای بیشتری دارند، ممکن است مدت زمان درمان بیشتر از بریس های معمولی باقی بماند. همانطور که قبلا ذکر شد، مدت زمان درمان و تنظیمات دوره ای بسته به نیازهای درمانی منحصر به فرد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

آیا می خواهید در مورد این دستگاه صاف کننده دندان بیشتر بدانید؟ قرار ملاقات خود را با ما رزرو کنید یا برای مشاوره با متخصص ارتودنسی ما تماس بگیرید.

بازار ترويجبریس‌های خود بستن,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 149 تاريخ : يکشنبه 16 مرداد 1401 ساعت: 12:04

چرا برخی از افراد لبه های زبان مواج یا زبان صدفی دارند؟

آیا متوجه فرورفتگی های نیم دایره در کنار زبان خود می شوید؟ به این حالت زبان صدفی می گویند. زبان‌هایی با چنین لبه‌های موج دار یا صدفی به نام‌های زبانه‌ای، زبانه موج‌دار، زبانه پوسته پای و lingua indentata نیز شناخته می‌شوند. جدا از سطح مواج در مرزهای زبان، با درد، حساسیت و قرمزی خفیف زبان همراه است.

کلینیک دندانپزشکی گیشا

چنین فرورفتگی های زبانی نشانه های هشدار دهنده اختلالات مادرزادی مختلف و بیماری های سیستمیک است. برای اطلاعات بیشتر در مورد زبان های ژولیده به خواندن ادامه دهید.

 

چه چیزی باعث می شود که زبان شما فرورفته (یا) گوش ماهی به نظر برسد؟

زبان گوش ماهی بیشتر در افرادی رخ می دهد که عادات پارافانکشنالی مانند فشار دادن زبان به دندان ها، مکیدن گونه ها و سایر مواردی که باعث عوارض دهانی درازمدت می شوند، دارند، همچنین التهاب زبان نیز به احتمال زیاد با این مشکل مرتبط است.

 

علاوه بر اینها، عوامل متعددی در ایجاد لبه های صدفی روی زبان نقش دارند. اینجا چندتایی هستند:

 

1) نقایص مادرزادی

ممکن است بدانید برخی از بیماری های ارثی ژنتیکی زبان شما را ملتهب می کند. آنها همچنین مسئول لبه های مواج زبان هستند. اختلالات مادرزادی مهمی که باید مورد تاکید قرار گیرد عبارتند از:

 

  1. سندرم آپرت
  2. کم کاری تیروئید مادرزادی
  3. سندرم داون
  4. اختلال TMJ

مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مفصلی است که فک پایین و جمجمه را به هم متصل می کند. هنگامی که اختلالی در عملکرد فک وجود داشته باشد، اختلال TMJ رخ می دهد. زبان را وادار می کند که سخت تلاش کند تا پایین را در جای خود نگه دارد. در این شرایط، فشار دادن زبان به دندان اجتناب ناپذیر است. به ایجاد تورفتگی های نیم دایره گرد در امتداد خارجی ترین سطوح زبان ختم می شود.

 

2) کمبودهای تغذیه ای

کمبود ویتامین و مواد معدنی نیز عامل ایجاد زبان گوش ماهی است. اگر بدن شما هیچ یک از ترکیبات معدنی زیر را دریافت نکند، مستعد ایجاد لبه های گوش ماهی در زبان خود خواهید بود:

 

  • اهن
  • ویتامین-12
  • نیاسین
  • ریبوفلاوین

 

3) اختلالات خواب

اختلالات خواب، همچنین به عنوان آپنه انسدادی خواب شناخته می شود، به دلیل انسداد در راه های هوایی رخ می دهد و باعث وقفه در تنفس در هنگام خواب می شود. قربانیان را مجبور می کند از طریق بینی نفس بکشند. به عوارض دهانی مختلفی مانند خشکی دهان، پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و غیره کمک می کند.

 

به همین ترتیب، باعث می شود افراد هنگام خواب زبان خود را بر روی دندان ها بمالند و دچار اسکالوپ شدن زبان شوند.

 

4) کمبود هورمون های تیروئید

اگر غدد تیروئید فرد به درستی کار نکند، بدن هورمون تیروئید کافی دریافت نخواهد کرد. این وضعیت از نظر بالینی کم کاری تیروئید نامیده می شود. این بر میزان متابولیسم بدن تأثیر می گذارد و مشکلاتی مانند التهاب زبان، ایجاد زبان، چاقی، فشار خون پایین و غیره را تحریک می کند.

 

5) سایر شرایط التهابی

مانند کم کاری تیروئید و برخی اختلالات ارثی، بیماری های سیستمیک مختلف و شرایط آلرژیک قرار است باعث تورم زبان شوند که از طریق آن فرورفتگی زبان ایجاد می شود. اینجا چندتایی هستند:

 

  1. آمیلوئیدوز
  2. آنژیوادم
  3. بیماری سل
  4. پروتئینوز لیپوئیدی
  5. مولتیپل میلوما
  6. نوروفیبروماتوز
  7. سارکوئیدوز
  8. انواع خاصی از سرطان

 

چگونه دندانپزشکان علت اصلی ایجاد زبان را تشخیص می دهند؟

حتی اگر زبان گوش ماهی بر روی عملکرد زبان تاثیری نداشته باشد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. این به این دلیل است که فرورفتگی های مواج در زبان با اختلالات بیشماری مرتبط است.

 

جدای از ارزیابی زبان و علائم اضافی، یک سری آزمایش برای مشخص کردن مشکل اساسی مورد نیاز است. در موارد خاص، تشخیص نیاز به:

 

  1. تست بیوپسی
  2. آزمایش خون
  3. سی تی اسکن
  4. اشعه ایکس
  5. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)

 

گزینه های درمانی موجود برای خلاص شدن از شر زبان گوش چیست؟

با تشخیص مناسب، وضعیت پزشکی زمینه ای شناسایی می شود تا بتوان برنامه های درمانی مناسبی را انجام داد.

 

به عنوان مثال، اگر کمبود هورمون تیروئید علت ریشه ای صدمه زدن زبان باشد، بیمار باید تحت درمان جایگزینی هورمون تیروئید قرار گیرد. این شامل داروهایی مانند لووتروید، سینتروید، و غیره است. این داروها برای معکوس کردن اثرات مخرب مانند زبان گوش ماهی که توسط کم کاری تیروئید ایجاد می شود، قدرتمند هستند.

 

اگر نقایص مادرزادی، شرایط پزشکی التهابی یا نفوذی باعث شود که زبان ژولیده یا فرورفته به نظر برسد، ممکن است برای تغییر شکل و اندازه زبان نیاز به عمل جراحی باشد.

 

این نشان می‌دهد که درمان بیماری‌های زمینه‌ای که باعث ایجاد گوش ماهی در زبان می‌شوند، به خلاص شدن از شر لبه‌های لبه‌دار یا موج‌دار زبان کمک می‌کند. درمان های پزشکی بالقوه ای که به احتمال زیاد برای درمان زبان صدف دار هستند عبارتند از:

 

  1. داروهای ضد التهاب
  2. داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
  3. گشاد کننده های بینی
  4. درمان آپنه خواب مانند دستگاه CPAP
  5. مدیریت استرس
  6. محافظ های دهان
  7. بایت اسپلینت

مصرف غذاهای بسیار سالم، نوشیدن آب کافی و پرهیز از عادات خطرناک مانند سیگار کشیدن نیز تا حدودی در بهبود زبان گوش ماهی مفید است.

 

آیا می خواهید در مورد درمان های خلاص شدن از شر مرزهای جانبی زبان خود بیشتر بدانید؟ با کلینیک دندانپزشکی  کلینیک دندانپزشکی گیشا  تماس بگیرید.

بازار ترويجزبان مواج ,...
ما را در سایت بازار ترويج دنبال می کنید

نویسنده : roma بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت: 12:46